RENOVA’T amb postures invertides

Restaura’t i renova’t

Necessites més energia? Prova el que el ioga restauratiu planteja:

una inversió recolzada passiva amb una sèrie de beneficis

Per Greg Capitolo

 

No és cap secret que la nostra vitalitat disminueix a mesura que envellim. Però per sort, el ioga i l’ayurveda ofereixen una gran varietat de pràctiques (postures, meditació, respiració i herbes) que pot alentir aquesta tendència, i fins i tot, potser, frenar-la. Ens ensenyen com mantenir la nostra vitalitat en els nostres 40s, 50s, 60s, i més enllà, perquè puguem viure la vida més plena i dedicar les nostres energies a la recerca espiritual.

 

renòva'tViparita Karani, o postura d’acció invertida, és una forma senzilla d’assimilar, emmagatzemar i millorar prânâ (energia vital) en el cos a mesura que passen els anys. És tan rejovenidor que el Hatha Ioga Pradipika es refereix a la postura com el “procés d’inversió”, i diu que “els cabells blancs i les arrugues es fan poc visibles” després de sis mesos de pràctica diària.

 

Igual que altres inversions, Viparita Karani rendeix beneficis per a la salut. Amb la pelvis i les cames elevades per sobre del tòrax i el cap, els efectes de la gravetat sobre el sistema circulatori s’inverteixen i un ric subministrament de sang arterial és portat al cervell i les glàndules de la part superior del cos. Les inversions també drenen la sang venosa que s’agrupen en les cames i l’abdomen, portant de tornada al cor. En inspirar profundament en la postura, el sistema nerviós es calma i els sentits es van rejovenint. Amb la pràctica regular seràs capaç de detectar un augment de la vitalitat al centre del melic i com la postura enforteix el diafragma, fa massatge als òrgans interns, i conserva el foc digestiu.

 

La Pràctica

 

Una versió segura i restauradora de Karani Viparita pot ser practicada en una paret.

Per començar, asseu-te de costat sobre un coixí o un pila de mantes doblegades, després gira el teu cos i eleva les cames a la paret. Pots polsar en els talons per aixecar la pelvis lleugerament i ajustar els suports sota dels malucs i l’esquena baixa perquè proporcionin un suport còmode (és possible que hagis d’experimentar amb el nombre i la col · locació de les mantes fins que puguis descansar amb facilitat en la postura ).combating_cold_with_yoga_-_5_1

Manté els malucs en angle recte i ambdues natges tocant la paret, mentre vas sentint l’alliberament del còccix cap a terra.

Allarga la columna vertebral, descansa la part de darrera de les espatlles (omòplats) a terra, i obre el tòrax. Deixa que s’assenti la postura en permetre que els braços descansin darrera el cap, amb els colzes còmodament flexionats i oberts cap els costats.

Relaxa’t i respira.

Comença per mantenir la postura durant un minut, augmentant gradualment a entre tres i cinc minuts.

Tant el cos com la ment se sentirà renovat i rejovenit. •

hp_240_010_fnl_art

 

http://yogainternational.com/article/view/restore-and-renew

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s