La Puça i l’Humà – Sergi Torres

La Puça i l’Humà

 

Per Sergi Torres

 

La vida no es preocupa més per mi ni per tu que per una puça.

La vida no et recompensa si ets bo ni et castiga si ets dolent.

 

Simplement perquè la vida, gràcies a Déu, no pensa com un ésser humà; no jutja.

La vida només es dedica a ser el que és: vida, manifestant-se en infinites formes de les quals tu ets una de la mateixa manera que ho sóc jo.

 

La meva pregunta aquí és, per què seguim intentant ser millors persones i més bones, quan ja som una forma plena d’expressió de la vida?

No serà que estem jutjant a la vida? ¿No serà potser que ens hem cregut que la vida pensa com pensem els humans?

 

 

Molts es “bonitzen” sense adonar-se que això els allunya dels “dolents”, sense adonar-se que aquesta distància s’omple automàticament de por, dolor i sofriment. Altres fan bones obres per experimentar el premi que la vida els ha de donar per això sense saber que la vida no recompensa.

La vida segueix donant tot a tots en tot moment.

 

Una de les coses que més em fascinen és veure com els éssers humans patim per la forma en què hem decidit viure. Una manera de viure que exclou la vida mateixa. És fascinant que això passi i que la vida no ho jutgi com inapropiat, és més, ho permet i ho accepta. Per què?

The Pursuit of Happiness 

Moltes persones busquen trobar una bona vida lluny del patiment sense adonar-se que estan fugint de la seva pròpia vida.

Com pot ella ensenyar-me a ser feliç i a viure-la en plenitud si fujo d’ella?

El sofriment neix de la por a sentir el dolor que se sent quan es viu allunyat de la vida. Si en la meva vida hi ha dolor qui el viurà sinó jo?

A qui culparé pel meu dolor? A la mala sort? A que tu no fas el que jo vull que facis per jo sentir-me bé? A la mort d’un ésser estimat?

Cada vegada que penso així, intento aprendre a superar aquells moments de dolor sense adonar-me que amb aquesta superació avanço en direcció oposada a la felicitat. No és fascinant?

 

No ens estimem a nosaltres mateixos i culpem als altres de no estimar-nos de la forma en què nosaltres puguem sentir-nos estimats. Fascinant!

“La forma en què tu m’estimes és la culpable que no em senti estimat”. Però el més fascinant és creure això i passar la resta de la meva vida intentant suportar el no sentir amor i tractant que els altres aprenguin a estimar-me.

 Es pot aturar això? Per descomptat. Com? Permetent-li a la meva vida ser tal com és, sense interferir-hi. Quan? Només pot ser ara. Només pot ser en el moment en què jo sóc conscient de mi mateix i de la meva vida; i saps què passa ?: Que la vida sempre preval i que el jo, el personatge que era abans de prendre un te amb la meva vida, s’esvaeix. Ja no té sentit esperar que m’estimis, ni trobar estratègies per triomfar.

El triomf, si es pot dir així, és trobar la vida mentre encara la vius.

Aquí ja no tinc paraules per expressar-me. Tu llegint això i sentint profundament la teva vida fluir per la teva essència és la meva millor forma d’expressar-te el que no té paraules: se sap i es coneix sense llegir paraules ni escoltar ensenyaments, se sap i es coneix per l’acte de permetre-li a la vida ocórrer en tu, sense condicions. I no esperis per això una recompensa. Què podria donar-se’t quan li permets al TOT ser en tu?

 

Tornant a la puça, un dia em vaig preguntar: aconseguiré el nivell de consciència d’una puça per anar més enllà d’ell?

Les puces són conscients de la vida en elles i no tenen por de viure les seves vides.

Això, si em permets expressar-ho, les situa a un pas més endavant dels humans en l’evolució.

Podré obrir-me a ser la vida ?

Pas un, i pararé de parasitar a aquest planeta?

Segon pas. Quan?

Ara!

 felicitat vida Sergi Torres

http://www.sergitorres.es/blog/item/la-pulga-y-el-humano.html

Sergi Torres - photo

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

