ANOMENEU-ME PER ELS MEUS VERITABLES NOMS – Thich Nhat Hahn

ANOMENEU-ME PER ELS MEUS VERITABLES NOMS

6156252_f520

No digueu que partiré demà,

doncs encara estic arribant.

Mireu profundament:  estic arribant a cada instant,

per ser brot de primavera en una branca,

per ser ocellet d’ales encara fràgils,

que aprenc a cantar en el meu nou niu,

per ser papallona en el cor d’una flor,

per ser joia oculta en una pedra.

Encara estic arribant per a riure i per a plorar,

per témer i per esperar.

El ritme del meu cor és el naixement i la mort

de tot el que viu.

Sóc l’insecte que es metamorfoseja

a la superfície del riu.

I sóc l’aucell que es precipita per empassar-se’l.

Sóc una granota que neda feliç

en les aigües d’un estany.

I sóc la serp aquàtica

que sigil·losament s’alimenta de la granota.

Sóc el nen d’Uganda, tot pell i ossos,

les meves cames són tan primes com canyes de bambú.

I sóc el comerciant d’armes

que ven armes letals a Uganda.

Sóc la nena de dotze anys,

refugiada en una petita embarcació,

que es llença a l’oceà

després d’haver estat violada per un pirata.

I sóc el pirata,

el cor del qual és encara incapaç

de veure i d’estimar.

Sóc un membre del Politburó

amb tot el poder a les meves mans.

I sóc l’home que ha pagat

el seu “deute de sang” al seu poble

morint lentament en un camp de concentració.

La meva alegria és com la primavera, tan càlida

que fa florir les flors de la Terra sencera.

El meu dolor és com un riu de llàgrimes,

tan vast que omple els quatre oceans.

Anomeneu-me per els meus veritables noms, os ho prego,

per a poder despertar

i que la porta del meu cor

pugui obrir

la porta de la compassió.

Thich Nhat Hahn (monjo budista)

Aquest poema va ser escrit al 1978, durant l’època d’ajut als “boat people”.  Va ser llegit per primera vegada en un retir en el Centre Kosmos d’Amsterdam.

llamadme-por-mis-verdaderos-nombres-p

LLAMADME POR MIS VERDADEROS NOMBRES

No digáis que partiré mañana,

pues aún estoy llegando.

Mirad profundamente: estoy llegando a cada instante,

para ser brote de primavera en una rama,

para ser pajarillo de alas aun frágiles,

que aprendo a cantar en mi nuevo nido,

para ser mariposa en el corazón de una flor,

para ser joya oculta en una piedra.

aun estoy llegando para reír y para llorar,

para temer y para esperar.

El ritmo de mi corazón es el nacimiento y la muerte

de todo lo que vive.

Soy un insecto que se metamorfosea

en la superficie del río.

Y soy el pájaro

que se precipita para tragarlo.

Soy una rana que nada feliz

en las aguas claras de un estanque.

Y soy la serpiente acuática

que sigilosamente se alimenta de la rana.

Soy el niño de Uganda, todo piel y huesos,

mis piernas tan delgadas como cañas de bambú.

Y soy el comerciante de armas

que vende armas letales a Uganda.

Soy la niña de doce años,

refugiada en una pequeña embarcación,

que se arroja al océano

tras haber sido violada por un pirata.

Y soy el pirata,

cuyo corazón es aun incapaz

de ver y amar.

Soy un miembro del Politburó

con todo el poder en mis manos.

Y soy el hombre que ha pagado

su “deuda de sangre” a mi pueblo

muriendo lentamente en un campo de concentración.

Mi alegría es como la primavera, tan cálida

que hace florecer las flores de la Tierra entera.

Mi dolor es como un río de lágrimas,

tan vasto que llena los cuatro océanos.

Llamadme por mis verdaderos nombres, os lo ruego,

para poder despertar

y que la puerta de mi corazón

pueda abrir

la puerta de la compasión.

Thich Nhat Hahn (monje budista)

Este poema fue escrito en 1978, durante la época de ayuda a los “boat people”.  Fue leído por primera vez en un retiro llevado a cabo en el Centro Kosmos de Ámsterdam.

Deixa un comentari

