AJUDAR ALS DEMÉS – Sergi Torres – AYUDAR A LOS DEMÁS

AJUDAR ALS DEMÉS – Sergi Torres

Moltes vegades intentem ajudar els altres amb la intenció de treure’ls de la situació en la que estan, perquè a nosaltres ens incomoda veure’ls allà on són.

Una forma d’ajudar als altres des d’un espai d’honestedat profunda i de veritable empatia, és primer de tot respectar la situació en la que nosaltres veiem a l’altra persona, tenir un respecte absolut davant la situació de l’altre.

Si som honestos veurem dues coses:

  1. que no entenem per què està succeint allò que està succeint amb l’altra persona.
  2. l’altre és que veurem que  la persona està sentint POR, al fons del seu procés de situació conflictiva, hi ha una por.

Aleshores si jo puc mirar de front aquell amic o aquella persona que vull ajudar, la puc mirar des de la perspectiva de: què m’està reflectint a mi, allò que estic veient en l’altre?

Quan jo miro des d’aquesta perspectiva, ho estic veient des d’un espai intern que em posa amb comunicació amb la persona que vull ajudar.  És a dir, que el que estic veient fora de mi és dins de mi.

Aquest nivell de mirada em porta a una comprensió i a una intimitat o una empatia profunda amb l’altra persona, amb la que em mostrarà finalment, la meva por a jo estar en la mateixa situació del meu amic o company.

Aleshores, un cop veig la meva por, jo la puc assumir.

Puc assumir la meva por i, a l’assumir la meva por, puc tornar una mirada al meu amic.  Puc tornar un somriure o fins un silenci, que està basat en la meva acceptació de la meva por.

És a dir, que l’ajuda que estic oferint, l’estic oferint des de dins meu.

No sé quina forma tindrà.  No sé si serà una paraula, una frase o anirem al cinema junts.

No ho sé encara.  Però si sé que m’estic fent càrrec de la situació que jo veig com a reflex.

Això produeix una consciència d’Unitat, un espai molt íntim amb l’altre que ens permet, als dos junts, trobar una sortida sense menystenir, sense rebutjar o fugir de la situació de conflicte del meu amic.

Audio de la intervenció a l”ofici de viure”

http://www.ccma.cat/catradio/alacarta/lofici-de-viure/sergi-torres/audio/941384/

Traducción al español

AYUDAR A LOS DEMÁS – Sergi Torres

 

Muchas veces intentamos ayudar a los demás con la intención de sacarlos de la situación en la que están, porque a nosotros nos incomoda verlos allí donde están

Una forma de ayudarlos desde un espacio de honestidad profunda y de empatía verdadera es, primero de todo, respetar la situación en la que nosotros vemos a la otra persona, tener un respeto absoluto ante la situación del otro.

Porque, si somos honestos, veremos que no entendemos por qué está sucediendo aquello que está sucediendo con la otra persona. Y también, si miramos de cerca, veremos que esa persona está sintiendo miedo… Al final de su proceso de situación conflictiva, hay un miedo.

Entonces, si yo puedo mirar de frente a ese amigo o a aquella persona a la que yo puedo ayudar, la puedo mirar desde la perspectiva de “qué me refleja a mi aquello que estoy viendo en el otro…”

Cuando yo le miro desde esa perspectiva, lo estoy haciendo desde un espacio interno que me pone en comunicación con la persona a la que quiero ayudar. Es decir, que lo que estoy viendo fuera de mí, está dentro de mí.

Este nivel de mirada me lleva a una comprensión y una intimidad o empatía profunda con la otra persona, que me llevará finalmente a mi miedo a yo estar en la misma situación de mi amigo o de mi compañero.

Entonces, una vez yo veo mi miedo, lo puedo asumir. Al asumir mi miedo, puedo volver a una mirada hacia mi compañero, puedo volver a una sonrisa, o incluso un silencio que está basado en mi aceptación de mi miedo. Es decir, que la ayuda que estoy ofreciendo la estoy ofreciendo desde dentro de mí. No sé qué forma tendrá, no sé si será una palabra, una frase o iremos al cine juntos, no lo sé todavía. Pero sí sé que sí me estoy haciendo cargo de la situación que yo veo como reflejo.

Esto produce una consciencia de unidad, un espacio muy íntimo con el otro que nos permite a los dos juntos encontrar una salida sin menospreciar, rechazar o huir de la situación de conflicto de mi amigo.

Deixa un comentari

